Tuesday 8 March 2011

Cinta Oh Cinta (Bahagian 1)

Berdasarkan situasi masa kini, ana menjangka sebahagian besar anak muda pernah bercinta dalam usia mentah mereka. Seawal usia belasan tahun, mereka sudah berani mempertaruhkan diri untuk jatuh cinta, mencintai dan dicintai.

Wahai anak gadis... Usah mudah sangat membiarkan diri anda jatuh cinta. Jika terlalu mudah jatuh cinta, anda tidak akan lagi menghargai cinta itu. Dan cinta itu akan menjadi CINTA MURAHAN yang boleh dibeli di mana-mana. CInta murahan juga tidak kekal lama.

Wahai gadis... seronok jika ada teman lelaki, kan? Seakan-akan dunia anda yang punya. Alam ini dilihat indah di mana-mana. Mana tidaknya, ketika bercinta, si dia sentiasa ada banyak masa untuk dihabiskan bersama-sama anda. Sidia juga sering memberikan hadiah, membawa anda bercuti dan meraikan hari-hari istimewa bersama anda.

Tetapi awas! Mengapa si dia terlalu baik melayan anda? Katanya, dialah buah hati anda dunia dan akhirat. Andalah segala-galanya. Dia terlalu banyak memuji anda. Pernahkah sewaktu bersama dengannya, tangannya cuba-cuba menyentuh anda (kononnya tidak sengaja), bibirnya cuba mendekati pipi anda atau hidungnya selalu dekat dengan rambut anda?

Pada hemat ana, perkara sebegitu sering berlaku. Apakah tindakan anda? Adakah anda menepis dengan manja gerak gerinya, marah pada kali pertama tetapi membiarkan pada kali kedua dan seterusnya?

Alangkah nikmatnya cinta... Itu yang anda rasa dan fikirkan?? Biarkan masa lambat berlalu jika bersamanya. Dan biarkan jarum jam cepat berputar untuk menanti saat bertemu dengannya lagi..???

Continue....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...