Saturday 12 March 2011

Cinta Oh Cinta (Bahagian 2)

Pernahkah terfikir, mengapa cinta pada usia remaja amat indah dirasakan?

Duhai para gadis...tika anda berasa perasaan dilamun khayalan itu, NAFSU mula bermaharajalela. Syaitan pula BERTEPUK TANGAN. Syaitan menJERAT anda dengan TALI KESESATANNYA dan terus memujuk rayu perasaan anda, hinggalah anda mabuk dan hilang kawalan. Teman lelaki yang anda sangka KEKASIH SEJATI itu adalah SYAITAN BERWAJAH MANUSIA yang mula mengikut kehendak nafsu kelelakiannya yang
memandang perempuan dengan SATU HAJAT. Jika nama makhluk itu 'lelaki', yang TIDAK DIIKAT AKAD NIKAH dengan anda, tidak kira usianya muda ataupuna tua, percayalah...hajatnya SATU sahaja. Apabila hajatnya dipenuhi, belum tentu anda akan dibelai lagi seperti selalu. Belum tentu juga dia akan melayan anda dengan baik seperti sebelumnya.

Anda ingat teman anda itu suka sangat membelai anda, memuji dan menyanjung anda tanpa sebab?

Duhai gadis... Segeralah ingat bahawa di KIRI KANAN ada MALAIKAT yang menjaga kita setiap saat, tidak pernah lalai mencatat amalan sejak kita dilahirkan. Pada diri kita ada pandangan ALLAH SWT yang Maha Melihat dan Maha Menghitung perbuatan manusia. Malaikat di kiri kanan anda itu amat malu hendak melihat PERLAKUAN JELIK anda dengan si dia. RAQIB di sebelah kanan menggeleng-geleng kerana tidak dapat mencatat kebaikan manakala ATID di sebelah kiri pula menggeleng-geleng kerana tidak sanggup mencatat kejahatan yang sedang anda buat.


Cinta muda mudi yang sedang anda lalui ini TIDAK ADA MATLAMATNYA. Yang ada hanyalah keseronokan dan PANAHAN SYAITAN. Tolonglah! Tolonglah JANGAN izinkan syaitan bertepuk tangan dan bersorak kemenangan. Jika anda layu di hujung rayuan si dia, maka syaitan akan berpesta kerana seorang lagi anak Adam berjaya ditawan dan dijadikan kawan karibnya dalam RIMBUNAN KAYU API NERAKA KELAK.

Namun jika anda tersedar daripada perbuatan keji itu, berISTIGFAR, memohon KEAMPUNAN dan menyesal, makan SYAITAN AKAN MERATAP kerana sudah KALAH DI TANGAN MANUSIA yang dijadikan ALLAH SWT sebagai Khalifah di atas bumi ini. Dan inilah pilihan yang benar. InsyaALLAH..

Continue....

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...