Tuesday 28 June 2011

Kerinduan bertaut pada si kecil

Tidak silap langkah yang diambil untuk tinggal merantau selama 6 bulan d Langkawi Kedah untuk menjaga sikecil yg masih belum pandai berjalan dan bercakap.

Selama tinggal di sini, aku cuba melupakan kenangan silam yg penuh noda hitam.. Mentarbiahkan diri dengan terus tunduk dan sujud pada si DIA yang sangat ku kerindui.. Alhamdulillah, dorongan bakal suamiku, (insyaALLAH amien!) tidak silap. Alhamdulillah, kesyukuran ku panjatkan tidak henti-henti.. Walau kadang menghadapi situasi yang sukar, tapi lebih banyak kebaikannya. Membuatkan diri kuat, dan belajar untuk menjadi matang dalam pelbagai perkara.

Beberapa orang cuba meminang, Alhamdulillah setakat ini kasih pada si dia yg berjanji untuk mengambil aku sebagai isterinya masih kukuh ikatan jodohnya. Alhamdulillah.. Semoga akan terus bertahan dan aku juga tidak silap dan memilih sidia sebagai calon suamiku.

Cerita tentang sikecil pula, semalam malam terakhir aku bersama sikecil yg dulunya tidak tahu berjalan dan bercakap, sekarang sudah lincah berjalan dan berlari. Sudah petah berkata-kata walaupun tidak faham apa yg dia cuba bagitau. hemm..Antara sebutannya untuk aku, MALA.. MAALAAHH..hahahah.. Geram betul dengan sikecil ni... Bila kadang dia dimarahi mamynya, dia terus meluru ke arahku minta di peluk.. hhemm.. Rindu pada sikecil... Terasa aku sudah benar-benar menjadi ibunya.. Mana tidaknya, aku menjaganya dari tidak pandai berjalan hingga boleh berjalan.. Menitis airmata semalam ketika menidurkannya, tapi last-last aku yg tertidur dulu dek kerana terlalu penat berjalan.. hehehee..








Si kecil... Semoga kelak engkau akan menjadi anak yg soleh, hamba yang taat dan patuh pada Sang PENCIPTA, dan menjadi pengikut Sunnah Nabi Junjungan Muhammad Rasulullah SAW. Semoga kebahagiaan kebaikan dunia dan akhirat berada dalam genggaman. InsyaALLAH. Amien..
......................................................................................................

No comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...